আধাৰ নামভৰ্তিৰ সময়ত কেনে ধৰণৰ তথ্য সংগ্ৰহ কৰা হয়?keyboard_arrow_down
আধাৰ নামভৰ্তিৰ বাবে দুটা প্ৰকাৰৰ ডাটা সংগ্ৰহ কৰা হয় অৰ্থাৎ জনগাঁথনি (নাম, লিংগ, ডিঅ'বি, ঠিকনা, ম'বাইল নম্বৰ আৰু ইমেইল আইডি) আৰু বায়োমেট্ৰিক (10 ফিংগাৰ প্ৰিণ্ট, আইৰিছ আৰু ফটোগ্ৰাফ) । ম'বাইল নম্বৰ আৰু ইমেইল আইডি বৈকল্পিক।
মই মোৰ আধাৰ হেৰুৱাইছো আৰু মোৰ মোবাইল নম্বৰও আধাৰৰ সৈতে পঞ্জীয়ন কৰা হোৱা নাই। মই এইটো এএচকেত পাব পাৰো নেকি?keyboard_arrow_down
হয়। আপুনি আপোনাৰ আধাৰ ডাউনলোড কৰিবলৈ আৰু প্ৰিণ্টআউট পাবলৈ যিকোনো ইউআইডিএআই-পৰিচালিত আধাৰ সেৱা কেন্দ্ৰলৈ যাব পাৰে। এস্কত আপুনি আপোনাৰ আধাৰ নম্বৰ প্ৰদান কৰিব লাগিব। এই সেৱা বেংক, ডাকঘৰ, বিএছএনএল, কেন্দ্ৰীয় বা ৰাজ্য চৰকাৰৰ কাৰ্যালয়ত আধাৰ নামভৰ্তি কেন্দ্ৰতো উপলব্ধ।
আধাৰ নামভৰ্তিৰ বাবে মই কোনো মাচুল পৰিশোধ কৰিব লাগিব নেকি?keyboard_arrow_down
নহয়, আধাৰ নামভৰ্তি সম্পূৰ্ণৰূপে বিনামূলীয়া সেয়েহে আপুনি নামভৰ্তি কেন্দ্ৰত একো পৰিশোধ কৰাৰ প্ৰয়োজন নাই।
মই মোৰ আধাৰ কাৰ্ড পোৱা নাছিলো। মই এইটো আধাৰ নামভৰ্তি কেন্দ্ৰত পাব পাৰোনে?keyboard_arrow_down
আপুনি আপোনাৰ আধাৰ নিজেই মাইআধাৰ পৰ্টেলৰ পৰা ডাউনলোড কৰিব পাৰে। ইয়াৰ বাবে, আপোনাৰ আধাৰৰ সৈতে এটা মোবাইল নম্বৰ পঞ্জীয়ন কৰা প্ৰয়োজন।
যদি আপোনাৰ মোবাইল নম্বৰ আধাৰৰ সৈতে পঞ্জীয়ন কৰা নাই বা অনলাইন সেৱা ব্যৱহাৰ কৰিব নিবিচাৰে, আপুনি আধাৰ নামভৰ্তি কেন্দ্ৰত উপলব্ধ আধাৰ ডাউনলোড আৰু ৰঙীন প্ৰিণ্ট সেৱা 30/- টকা মাচুলত ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে। বায়োমেট্ৰিক প্ৰমাণীকৰণৰ বাবে আধাৰ ধাৰকৰ ভৌতিক উপস্থিতিৰ প্ৰয়োজন। লগতে, আপুনি ইউআইডিএআই ৱেবছাইটৰ পৰা আধাৰ পিভিচি কাৰ্ড এখনঅৰ্ডাৰ কৰিব পাৰে।
মোৰ জন্মতাৰিখ/ নাম/ লিংগ আপডেটৰ অনুৰোধ নাকচ কৰা হৈছে আৰু মোক আঞ্চলিক কাৰ্যালয়ৰ সৈতে যোগাযোগ কৰিবলৈ কোৱা হৈছে। মই আধাৰ সেৱা কেন্দ্ৰত সেই আপডেটটো কৰিব পাৰোনে?keyboard_arrow_down
হয়। জন্ম তাৰিখ বা লিংগৰ দ্বিতীয়বাৰৰ আপডেট বা আৱাসীৰ নামতৃতীয়বাৰৰ আপডেট 'ব্যতিক্ৰম আপডেট'ৰ অধীনত আহে।
আপুনি আধাৰ কেন্দ্ৰত আপডেটটো সম্পাদন কৰিব পাৰে আৰু তাৰ পিছত ব্যতিক্ৰমৰ অধীনত আপডেটৰ অনুমোদনৰ বাবে ইউআইডিএআইৰ সংশ্লিষ্ট আঞ্চলিক কাৰ্যালয়ৰ ওচৰলৈ যাব পাৰে। এই অনুমোদনৰ বাবে কৰ্তৃত্বপ্ৰাপ্ত বিষয়াসকলৰ দ্বাৰা যথাযথ পৰিশ্ৰমৰ প্ৰয়োজন। ইয়াত উপলব্ধ ইউআইডিএআই আঞ্চলিক কাৰ্যালয়ৰ বিৱৰণ:
https://uidai.gov.in/contact-support/regional-offices.html
তেওঁৰ নামভৰ্তি যাতে নাকচ নহয় সেয়া নিশ্চিত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত আৱাসীৰ দায়িত্ববোৰ কি?keyboard_arrow_down
আৱাসীয়ে তেওঁৰ সন্মুখত উপলব্ধ আৱাসী পৰ্দাখন চাই ইংৰাজীৰ লগতে স্থানীয় ভাষাত বিৱৰণবোৰ পুনৰীক্ষণ কৰিব লাগিব। নাম, লিংগ, ডি.ও.বি., ঠিকনা আদিৰ বিৱৰণ সঠিকভাৱে প্ৰবিষ্ট কৰাটো নিশ্চিত কৰিব। লগতে, নিশ্চিত কৰিব যাতে শ্ৰীযুত/ শ্ৰীমতী/কৰ্ণেল/ড. আদিৰ দৰে কোনো উপাধি/ প্ৰণাম নামটোৰ সৈতে পূৰ্বনিৰ্ধাৰিত বা প্ৰত্যয় কৰা নহয়। আদ্যক্ষৰৰ পৰিৱৰ্তে সম্পূৰ্ণ নাম প্ৰদান কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হয় যেনে বি.কে. শৰ্মাক ব্ৰজ কুমাৰ শৰ্মা হিচাপে লিখা উচিত। অপাৰেটৰে তোলা ফটোখন শুদ্ধ আৰু চিনাক্ত কৰিব পৰা বুলি পৰ্যালোচনা কৰক।
আধাৰ নামভৰ্তিৰ বাবে মোবাইল নম্বৰ বা ইমেইল আইডি প্ৰদান কৰাটো বাধ্যতামূলক নেকি?keyboard_arrow_down
নহয়, আধাৰ নামভৰ্তিৰ বাবে মোবাইল নম্বৰ বা ইমেইল আইডি প্ৰদান কৰাটো বাধ্যতামূলক নহয়। কিন্তু সদায়ে এটা ম'বাইল নম্বৰ আৰু ইমেইল আইডি প্ৰদান কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হয় যাতে আপুনি আপোনাৰ আধাৰ আবেদনৰ স্থিতি সম্পৰ্কে আপডেট প্ৰাপ্ত কৰে আৰু ওটিপি-আধাৰিত প্ৰমাণীকৰণৰ জৰিয়তে আধাৰৰ ওপৰত আধাৰিত কেইবাটাও সেৱা প্ৰাপ্ত কৰিব পাৰে।
মই আধাৰৰ বাবে ক'ত নাম ভৰ্তি কৰিব পাৰোঁ?keyboard_arrow_down
আপুনি আধাৰৰ বাবে নাম ভৰ্তি কৰিবলৈ নামভৰ্তি সংস্থাৰ দ্বাৰা স্থাপিত আধাৰ নামভৰ্তি কেন্দ্ৰলৈ যাব লাগিব। আপুনি "নামভৰ্তি কেন্দ্ৰ অৱস্থিত কৰক" বা https://appointments.uidai.gov.in/easearch.aspx ক্লিক কৰি নিকটতম নামভৰ্তি কেন্দ্ৰটো অনুসন্ধান কৰিব পাৰে। নিকটতম নামভৰ্তি কেন্দ্ৰ বিচাৰি বলৈ আপুনি ৰাজ্য, জিলা আৰু এলেকাত প্ৰৱেশ কৰিব লাগিব।
মোৰ আধাৰৰ অনুৰোধ নাকচ কৰা হৈছে, মই কি কৰা উচিত?keyboard_arrow_down
আধাৰ উৎপাদনত বিভিন্ন মানদণ্ড পৰীক্ষা অন্তৰ্ভুক্ত থাকে। সেয়েহে, গুণগত মানদণ্ড বা আন যিকোনো কাৰিকৰী কাৰণত আপোনাৰ আধাৰ অনুৰোধ নাকচ হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে। যদি আপুনি এছ.এম.এছ. প্ৰাপ্ত কৰিছে যে আপোনাৰ আধাৰ অনুৰোধ নাকচ কৰা হৈছে, তেন্তে নিজকে পুনৰ নামভৰ্তি কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে।
যদি তেওঁলোকৰ পৃথক পিঅ'আই বা পিঅ'এ নথিপত্ৰ নাথাকে তেন্তে নথিখনত তালিকাভুক্ত পৰিয়ালৰ সদস্যসকলৰ বাবে ৰেচন কাৰ্ড, এমজিএনৰেগা কাৰ্ড আদি পৰিচয়/ঠিকনাৰ বৈধ প্ৰমাণ হিচাপে গ্ৰহণ কৰিব পাৰিনে?keyboard_arrow_down
হয়। পৰিয়ালৰ অধিকাৰ দস্তাবেজখন পৰিয়ালৰ মুৰব্বী আৰু পৰিয়ালৰ সদস্যসকলৰ ফটো নথিখনত স্পষ্টভাৱে দৃশ্যমান হোৱালৈকে পৰিয়ালৰ সদস্যসকলৰ নামভৰ্তিৰ বাবে পৰিচয়/ঠিকনাৰ প্ৰমাণ হিচাপে গ্ৰহণ কৰা হয়।
ইউআইডিএআইয়ে পৰিয়ালৰ নামভৰ্তিৰ বাবে অনুসৰণ কৰিবলগা প্ৰক্ৰিয়া এটা নিৰ্ধাৰণ কৰিছে নেকি?keyboard_arrow_down
হয়। নামভৰ্তিৰ সময়ত পৰিয়ালৰ বাসিন্দা আৰু মুৰব্বীয়ে নিজকে উপস্থাপন কৰিব লাগে। আৱাসীজনে নতুন নামভৰ্তি আৰু নাম আপডেটৰ বাবে পৰিচয়ৰ এক বৈধ প্ৰমাণ (পি.ও.আই.) দস্তাবেজ প্ৰস্তুত কৰিব লাগে। প্ৰমাণীকৰণ প্ৰদান কৰি এইচ.ও.এফ.-ৰ ঠিকনা পৰিয়ালৰ সদস্যৰ সৈতে ভাগ বতৰা কৰিব পাৰি।
"
যদি ঠিকনাৰ প্ৰমাণ (পি.ও.এ.) দস্তাবেজত উল্লেখ কৰা ঠিকনাটো ডাক প্ৰদানৰ বাবে অপৰ্যাপ্ত যেন লাগে তেন্তে বিকল্পটো কি? আৱাসীসকলৰ পৰা অতিৰিক্ত তথ্য গ্ৰহণ কৰিব পাৰিনে?keyboard_arrow_down
হয়। যেতিয়ালৈকে এই সংযোজন/সংশোধনবোৰে পি.ও.এ. দস্তাবেজত উল্লেখ কৰা আধাৰ ঠিকনাসলনি নকৰে তেতিয়ালৈকে আৱাসীজনক পি.ও.এ. দস্তাবেজত উল্লেখ কৰা ঠিকনাত সৰু ক্ষেত্ৰ যোগ দিয়াৰ অনুমতি দিয়া হয়। যদি অনুৰোধ কৰা পৰিৱৰ্তনবোৰ যথেষ্ট হয় আৰু পি.ও.এ.-ত উল্লেখ কৰা আধাৰ ঠিকনা সলনি কৰে, এক বৈকল্পিক পি.ও.এ. প্ৰদান কৰিব লাগিব।
য'ত এজন বাসিন্দাৰ বাবে একাধিক ঠিকনা প্ৰমাণ উপলব্ধ (যেনে... বৰ্তমান আৰু স্থানীয়), ইউআইডিএআইয়ে কোনটো প্ৰমাণ গ্ৰহণ কৰিব, আৰু ই আধাৰ পত্ৰ ক'ত প্ৰেৰণ কৰিব?keyboard_arrow_down
ইউ.আই.ডি.এ.আই.-য়ে আৱাসীক ঠিকনাটো নিশ্চিত কৰিবলৈ কয় (একাধিক ঠিকনা প্ৰমাণৰ পৰা) যিটো তেওঁ তেওঁৰ আধাৰত পঞ্জীয়ন কৰিব বিচাৰে। আধাৰত পঞ্জীয়ন কৰা ঠিকনাত আধাৰ পত্ৰ প্ৰদান কৰা হ'ব। আৱাসীৰ পছন্দ আৰু সমৰ্থনকাৰী নথিপত্ৰৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি, ইউ.আই.ডি.এ.আই.-য়ে জনগাঁথনিৰ বিৱৰণ বোৰ ধৰি ৰাখে।
এনআৰআইএছে আধাৰৰ বাবে নাম ভৰ্তি কৰাৰ প্ৰক্ৰিয়া কি?keyboard_arrow_down
অনাবাসী ভাৰতীয়সহ ভাৰতৰ যিকোনো বাসিন্দাই (বৈধ ভাৰতীয় পাছপোৰ্ট থকা) আধাৰৰ বাবে নাম ভৰ্তি কৰিব পাৰে। যেতিয়া আবেদনকাৰীয়ে আধাৰ নামভৰ্তি প্ৰপত্ৰ এখন পূৰণ কৰে (https://uidai.gov.in/images/aadhaar_enrolment_correction_form_version_2.1.pdf), তেওঁ এই সন্দৰ্ভত স্বাক্ষৰিত ঘোষণাও দিয়ে। অনাবাসী ভাৰতীয়সকলে গ্ৰহণযোগ্য নথিপত্ৰৰ তালিকা অনুসৰি এটা পৰিচয় প্ৰমাণ আৰু ঠিকনাৰ এটা প্ৰমাণৰ সৈতে আধাৰ কেন্দ্ৰলৈ যাব লাগিব: https://uidai.gov.in/images/commdoc/valid_documents_list.pdf
পঞ্জীয়নৰ সময়ত অপাৰেটৰে মানিবলগীয়া পোন্ধৰটা নিৰ্দেশনাসমূহ কি কি?keyboard_arrow_down
- পঞ্জীয়ন কেন্দ্ৰত অপাৰেটৰৰ ভূমিকা হ’ল ইউআইডিএআইৰ নিৰ্দেশনা অনুসৰি আৱাসীৰ ডেম’গ্ৰাফিক আৰু বায়’মেট্ৰিক তথ্য গ্ৰহণ কৰা৷ আধাৰ পঞ্জীয়নত এজন অপাৰেটৰে তেওঁৰ ভূমিকা পালনৰ জৰিয়তে ‘‘পোন্ধৰটা নিৰ্দেশনা’’ পালন কৰা বুলি নিশ্চিত কৰা হয়৷
- পঞ্জীয়নৰ সময়চোৱাত আধাৰ ক্লায়েণ্টত নিজৰ অপাৰেটৰ আইডিৰে লগ ইন কৰাটো নিশ্চিত হওক আৰু আসনৰ পৰা উঠি যোৱা অৱস্থাত লগ অফ কৰক যাতে আন কোনেও আপোনাৰ আইডি ব্যৱহাৰ কৰি পঞ্জীয়ন কৰিব নোৱাৰে৷
- প্ৰতিদিনে পঞ্জীয়নৰ সময়ত জিপিএছ স্থানাংক ব্যৱহাৰ কৰক৷
- প্ৰতিবাৰ লগ ইনত যাতে কম্পিউটাৰত তাৰিখ, সময় শেহতীয়া হয় সেয়া নিশ্চিত হওক৷
- নিশ্চিত হওক যাতে অৱস্থান লে’আউট ইউআইডিএআইৰ নিৰ্দেশনা অনুসৰি হয়৷
- সকলক পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণৰ পূৰ্বে পৰ্যায়সমূহ বিশদভাৱে বুজাই দিয়ক আৰু প্ৰক্ৰিয়াৰ সময়ত ক সহজ হ’বলৈ দি তথ্য গ্ৰহণৰ সুবিধা প্ৰদান কৰক৷
- ‘ফাইণ্ড আধাৰ ফেচিলিটী’ ব্যৱহাৰ কৰি নতুন পঞ্জীয়ন কৰাৰ পূৰ্বে নিশ্চিত হওক যাতে আৱাসীয়ে পূৰ্বে আধাৰত পঞ্জীকৃত হোৱা নাই৷
- পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণৰ বাবে আবাসীৰ প্ৰয়োজনীয় সকলো প্ৰকৃত তথ্য থকাটো নিশ্চিত হওক আৰু যাৰ পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণ কৰি আছে, তথ্যসমূহ যাতে সেই আবাসীগৰাকীৰেই হয়৷
- ভৱিষ্যতৰ যোগাযোগৰ বাবে আবাসীক তেওঁলোকৰ ম’বাইল নম্বৰ আৰু ইমেইল আইডি অন্তৰ্ভুক্ত কৰিবলৈ আৰু অন্যান্য ব্যৱহাৰসমূহ যেনে অ’টিপিযুক্ত প্ৰমাণীকৰণ আৰু অনলাইন আধাৰ সুবিধা ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ প্ৰোৎসাহিত কৰক৷
- আবাসীৰ আধাৰ পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণ পত্ৰ যাতে বৈধতাকৰণ কৰা হৈছে আৰু বৈধতাপ্ৰদানকাৰীৰ স্বাক্ষৰ/বুঢ়া আঙুলিৰ চাপ আৰু ষ্টাম্প/প্ৰাৰম্ভিক আদি যাতে মজুত থাকে সেয়া পৰীক্ষা কৰক৷ এই পত্ৰখনত আবাসীৰো(আবেদনকাৰী)স্বাক্ষৰ/বুঢ়া আঙুলিৰ চাপ থাকে৷
- আবেদনকাৰীৰ বায়’মেট্ৰিক কেৱল আধাৰ পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণৰ ক্ষেত্ৰতহে ব্যৱহাৰ হৈছে, অন্য উদ্দেশ্যত হোৱা নাই সেই বিষয়ে আবেদনকাৰীক জ্ঞাত কৰাটো নিশ্চিত হওক৷
- পৰিচায়ক/এইচঅ’এফৰ পঞ্জীয়নৰ ক্ষেত্ৰত, পত্ৰখনৰ নিৰ্ধাৰিত স্থানত পৰিচায়ক/এইচঅ’এফৰ স্বাক্ষৰ/বুঢ়া আঙুলিৰ চাপৰ সৈতে বিৱৰণসমূহ থকাটো উচিত৷
- আধাৰ ক্লায়েণ্ট ছফ্টৱেৰত (ইচিএমপি/ইউচিএল) আবাসীৰ ডেম’গ্ৰাফিক আৰু বায়’মেট্ৰিক তথ্য ছফ্টৱেৰ ক্লায়েণ্টৰ স্ক্ৰীণত প্ৰদৰ্শিত অনুসৰি ক্ৰমান্বয়ে গ্ৰহণ কৰক৷
- পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণৰ সময়চোৱাত যাতে আবাসীৰ স্ক্ৰীণখন সকলো সময়তে প্ৰদৰ্শিত হৈ থাকে আৰু আবাসীক সেই তথ্যসমূহ পুনৰাই পৰীক্ষা কৰি চাবলৈ তথা ডেম’গ্ৰাফিক তথ্যসমূহ ছাইন অফ কৰাৰ পূৰ্বে পুনৰাই নিৰীক্ষণ কৰিবলৈ জ্ঞাত কৰাটো নিশ্চিত হওক৷
- প্ৰাপ্তিস্বীকাৰ পত্ৰৰ ছপা আৰু স্বাক্ষৰ কৰি আবাসীক প্ৰদান কৰক আৰু পঞ্জীয়নৰ শেষত সন্মতি পত্ৰত আবাসীৰ স্বাক্ষৰ থকাটো নিশ্চিত হওক৷
- নিশ্চিত হওক যাতে পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণ পত্ৰ, প্ৰকৃত সমৰ্থন তথ্য আৰু স্বাক্ষৰিত সন্মতি পত্ৰ পঞ্জীয়ন/উন্নীতকৰণ ক্লায়েণ্টত আপলোড কৰা হৈছে আৰু সকলো নথি পত্ৰ আবাসীক ঘূৰাই দিয়া হৈছে৷
আবাসীৰ ডেম’গ্ৰাফিক আৰু বায়’মেট্ৰিক তথ্য আহৰণৰ পিছত অপাৰেটৰে কি কৰিব?keyboard_arrow_down
- অপাৰেটৰে নিজকে প্ৰমাণীকৰণ কৰি আবাসীৰ তথ্য গ্ৰহণৰ পৰা ছাইন অফ কৰিব৷
- আপুনি কৰা পঞ্জীয়নৰ বাবে অন্য কাকো স্বাক্ষৰ কৰিবলৈ নিদিব৷ আনে কৰা পঞ্জীয়নত আপুনি স্বাক্ষৰ নকৰিব৷
- বাসীৰ বায়’মেট্ৰিক ব্যতিক্ৰমৰ ক্ষেত্ৰত ছাইন অফৰ বাবে অপাৰেটৰে ছুপাৰভাইজাৰৰ ওচৰলৈ যাব৷
- যদি বৈধতাকৰণৰ প্ৰকাৰ পৰিচায়ক/এইচঅ’এফ হয়, তেন্তে পৰিচায়ক/বৈধতাপ্ৰদানকাৰীক পুনৰীক্ষণ স্ক্ৰীণত ছাইন অফ কৰিবলৈ দিব৷
- যদি পঞ্জীয়নৰ সময়ত পৰিচায়কগৰাকী শাৰীৰিকভাৱে উপস্থিত নাথাকে তেন্তে ‘‘এটাচ্চ লেটাৰ’’ চেকবক্স বাচনি কৰক যাতে দিনটোৰ শেষত পৰিচায়কে পঞ্জীয়ন বৈধতাকৰণ কৰিব পাৰে৷
- সন্মতি পত্ৰত ছপা হ’বলগীয়া আইনী/বিবৃতি টেক্সটসমূহ ছপা কৰাৰ বাবে অপাৰেটৰে ভাষা বাচনি কৰিব পাৰে৷
- অপাৰেটৰে আবাসীক কোনটো ভাষাত ৰচিদ ছপা কৰিব লাগিব সেই বিষয়ে সোধা প্ৰয়োজন৷ ঘোষণা কৰা যিকোনো ভাষা বিকল্প বাচনি কৰিলে, ছপা ৰচিদখন বাচনি কৰা ভাষা অৰ্থাৎ ইংৰাজী অথবা যিকোনো স্থানীয় ভাষাত স্ক্ৰীণত ছেট কৰা বিন্যাস অনুসৰি ছপা হৈ ওলাব৷
- সন্মতি পত্ৰ তথা অন্যান্য তথ্যত আবাসীৰ স্বাক্ষৰ গ্ৰহণ কৰক৷ আবাসীৰ সন্মতি পত্ৰখন যথেষ্ট গুৰুত্বপূৰ্ণ কিয়নো এয়া ইউআইডিএআইৰ প্ৰতি আবাসীৰ অনুমোদন অথবা অগ্ৰাহ্যকৰণক সূচায়৷
- স্বাক্ষৰ কৰি আবাসীক প্ৰাপ্তি স্বীকাৰ পত্ৰ প্ৰদান কৰক৷ প্ৰাপ্তি স্বীকাৰ পত্ৰখন হ’ল আবাসীজন পঞ্জীকৃত হোৱাৰ লিখিত নিশ্চিতকৰণ পত্ৰ৷ এয়া গুৰুত্বপূৰ্ণ কিয়নো ইয়াত আবাসীজনৰ পঞ্জীয়ন সংখ্যা, তাৰিখ আৰু সময় উল্লেখ থাকে যাতে আবাসীজনে ইউআইডিএআইৰ সৈতে যোগাযোগ কৰোঁতে আৰু তেওঁৰ আধাৰ স্থিতিৰ বিষয়ে জানিবলৈ যোগাযোগ কেন্দ্ৰ (১৯৪৭)ৰ সৈতে ইয়াক ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে৷
- শুধৰণি প্ৰক্ৰিয়াৰ জৰিয়তে আবাসীৰ তথ্য যদি শুদ্ধ কৰিবলগীয়া থাকে তেন্তে পঞ্জীয়ন সংখ্যা, তাৰিখ আৰু সময়ৰ প্ৰয়োজন৷ সেইবাবে অপাৰেটৰ নিশ্চিত হোৱা প্ৰয়োজন যাতে ছপা হোৱা প্ৰাপ্তি স্বীকাৰ পত্ৰ আৰু সন্মতি পত্ৰ পৰিষ্কাৰ আৰু পঠনযোগ্য হোৱা উচিত৷
- আবাসীক প্ৰাপ্তি স্বীকাৰ পত্ৰ প্ৰদানৰ সময়ত অপাৰেটৰে নিম্নোক্তসমূহ আবাসীক জনোৱা উচিত৷
- প্ৰাপ্তি স্বীকাৰ পত্ৰত ছপা হোৱা নম্বৰটো আধাৰ নম্বৰ নহয় আৰু আবাসীক আধাৰ নম্বৰ পত্ৰৰ জৰিয়তে জ্ঞাত কৰা হ’ব৷ এই বাৰ্তাটো প্ৰাপ্তি স্বীকাৰ পত্ৰটো উল্লেখ থাকে৷
- আবাসীয়ে তেওঁৰ আৰু সন্তানৰ পঞ্জীয়নৰ প্ৰাপ্তি স্বীকাৰ পত্ৰখন ভৱিষ্যতৰ বাবে সঞ্চয় কৰি ৰখা উচিত৷
- পৰিচায়ক ভিত্তিক পঞ্জীয়নৰ ক্ষেত্ৰত পৰিচায়কে নিৰ্ধাৰিত সময়ৰ ভিতৰত ছাইন অফ কৰা উচিত আৰু আবাসীৰ আধাৰ এজন বৈধ পৰিচায়কৰ পৃষ্ঠপোষকতাত হয়৷
- আবাসীৰ তথ্য শুধৰণীৰ বাবে ৯৬ ঘণ্টাৰ সময় উপলব্ধ, সেয়ে যদি কোনো শুধৰণীৰ আৱশ্যক তেন্তে এই সুবিধা গ্ৰহণ কৰা উচিত৷
- আধাৰ প্ৰস্তুতিৰ স্থিতি জানিবলৈ তেওঁলোকে কল চেণ্টাৰত কল কৰিব পাৰে অথবা ই-আধাৰ প’ৰ্টেল/আধাৰ প’ৰ্টেল/ৱেবছাইটত লগ অন কৰিব পাৰে৷
- আধাৰ নম্বৰ স্থানীয় ডাক বিভাগ/অথবা অন্য নিৰ্ধাৰিত এজেন্সীৰ জৰিয়তে পঞ্জীয়নৰ সময়ত আবাসীয়ে প্ৰদান কৰা ঠিকনালৈ প্ৰেৰণ কৰা হয়৷
ডেম’গ্ৰাফিক তথ্য আহৰণৰ বাবে ইউআইডিএআইৰ নিৰ্দেশনাসমূহ কি কি?keyboard_arrow_down
What is e-Aadhaar?keyboard_arrow_down
e-Aadhaar is a password protected electronic copy of Aadhaar, digitally signed by UIDAI.
From where an Aadhaar number holder can download e-Aadhaar?keyboard_arrow_down
Aadhaar Number holder can download e-Aadhaar by visiting UIDAI's MyAadhaar portal - https://myaadhaar.uidai.gov.in or by using mAadhaar app for mobile phones.
How can an Aadhaar Number holder download e-Aadhaar?keyboard_arrow_down
An Aadhaar Number holder can download e-Aadhaar by following three ways.
By Using Enrollment Number
By Using Aadhaar No
By using VID
OTP for downloading eAadhaar will be received on registered mobile number.
What is Masked Aadhaar?keyboard_arrow_down
Masked Aadhaar implies replacing of first 8 digits of Aadhaar number with “xxxx-xxxx” while only last 4 digits of the Aadhaar Number are visible.
What Is the Password of e-Aadhaar?keyboard_arrow_down
Password of eAadhaar is a combination of the first 4 letters of name in CAPITAL and the year of birth (YYYY).
For Example:
Example 1
Name: SURESH KUMAR
Year of Birth: 1990
Password: SURE1990
Example 2
Name: SAI KUMAR
Year of Birth: 1990
Password: SAIK1990
Example 3
Name: P. KUMAR
Year of Birth: 1990
Password: P.KU1990
Example 4
Name: RIA
Year of Birth: 1990
Password: RIA1990
What supporting software needed to view e-Aadhaar?keyboard_arrow_down
Resident needs 'Adobe Reader' to view digitally verified e-Aadhaar. To install Adobe Reader in the System visit https://get.adobe.com/reader/
What is Virtual ID (VID)?keyboard_arrow_down
VID is a temporary, revocable 16-digit random number mapped with the Aadhaar number. VID can be used in lieu of Aadhaar number whenever authentication or e-KYC services are performed. Authentication may be performed using VID in a manner similar to using Aadhaar number. It is not possible to derive Aadhaar number from VID.
How does a resident obtain VID?keyboard_arrow_down
VID can be generated only by the Aadhaar number holder. They can also replace (generate a new VID) their VID from time to time. At any given time only one VID will be valid for an Aadhaar number. UIDAI provide various options to Aadhaar number holders to generate their VID, retrieve their VID in case they forget, and replace their VID with a new number. These options will be made available via UIDAI’s website (www.myaadhaar.uidai.gov.in), eAadhaar download, mAadhaar mobile application, etc.
VID can also be generated by sending an SMS to the Aadhaar helpline number 1947. Resident will have to type “GVIDLast 4 digits of Aadhaar Number” and send it to 1947 through the registered Mobile Number.
Can anyone else generate VID for me?keyboard_arrow_down
No other entity like AUA/KUA can generate VID on behalf of Aadhaar number holder. The VID can be generated by Aadhaar number holder by himself/herself only. Aadhaar number holder will receive the VID through SMS on registered mobile number.
What if an Aadhaar number holder forgets VID? Can he/she obtain again?keyboard_arrow_down
Yes, UIDAI provide multiple ways to generate new and/or retrieve current VID. These options are made available via UIDAI’s website (www.myaadhaar.uidai.gov.in), eAadhaar, mAadhaar mobile application, SMS, etc.
For retrieval of VID, Aadhaar number holder may send SMS to the Aadhaar helpline number 1947. Resident will have to type “RVID Last 4 digits of Aadhaar Number” and send it to 1947 through the registered Mobile Number.
Can VID be used for OTP or biometrics or demographics authentication?keyboard_arrow_down
Yes. VID can be used in lieu of Aadhaar number to perform Aadhaar Authentication.
In case of VID, do I need to provide consent for authentication?keyboard_arrow_down
Yes, Aadhaar number holder consent is necessary for VID based authentication. Agency is required to inform the Aadhaar number holder the purpose for authentication and collect explicit consent for performing authentication.
Can an agency store VID?keyboard_arrow_down
No. Since VID is temporary and can be changed by the Aadhaar number holder, storing VID has no value. Agencies should not store VID in any database or logs.
Will re-generation of VID lead to the same VID or a different VID?keyboard_arrow_down
After the minimum validity period (currently set as 1 calender day or after midnight 12), Aadhaar number holder may requests regeneration of a new VID. In this way, new VID will be generated and the previous VID will be deactivated.
In case, if resident opts for retrieval of VID, the last active VID will be sent to the Aadhaar number holder through SMS. Resident will have to type “RVIDLast 4 digits of Aadhaar Number” and send it to 1947 through the registered Mobile Number.
What is the expiry period of VID?keyboard_arrow_down
At this time there is no expiry period defined for VID. VID will be valid till the time a new VID is generated by the Aadhaar number holder.
How can I update my demographic details in Aadhaar?keyboard_arrow_down
You can update your demographic details in Aadhaar
1 - By enrolling through nearest enrolment centre. You can search the nearest enrolment centre by clicking https://bhuvan.nrsc.gov.in/aadhaar/
2- Using Online services for address update and document update available at https://myaadhaar.uidai.gov.in/ .
Is it necessary that my mobile number should be registered with Aadhaar while requesting for any kind of update through online?keyboard_arrow_down
Yes, mobile number should be registered to Aadhaar for using online services.
Where can I Update my Mobile Number? keyboard_arrow_down
You can update your mobile number by visiting a Aadhaar Enrolment Centere, you can locate the centre at Bhuvan Aadhaar Portal
How do I add my father’s / husband’s name to my address? keyboard_arrow_down
Relationships details are not collected in Aadhaar. However you have option to add name of your father/husband/etc in C/o field. This will be part of your address and no documentary support is required for the same.
Can I update my address in my local language through online portal?keyboard_arrow_down
You have to enter the details in English, which shall be transliterated into your selected regional language. You can update for any correction in transliteration if required. The following regional languages are available for update of address through online.
Bengali, Gujarati, Hindi, Kannada, Malayalam, Marathi, Odia, Punjabi, Tamil, Telugu and Urdu.
I successfully submitted my address update request. How can I track this?keyboard_arrow_down
On successful submission of an online address update request, a SRN (Service Request Number) is generated, which is shown on screen and also sent via SMS to your registered mobile number. After successful submission of the request, please download the invoice containing the SRN number and other details. The status of the update request can be checked at the bottom of the page by login in to Check Aadhaar Update Status
My online address update request got rejected for invalid documents. What does this mean?keyboard_arrow_down
Aadhaar update requests to be supported by valid/proof of address (POA) document. A request can be rejected for invalid document in following scenarios:
1. The Proof of Address(POA) document should be a Valid document, as per document list available at List of Supporting Document
2. Document is in the name of the Aadhaar holder for whom update request is submitted.
3. Address details entered should match the address with the address mentioned in the document.
4. Image uploaded should be clear and colored scan of original document.
What is Aadhaar Authentication history?keyboard_arrow_down
Aadhaar Authentication history service hosted on UIDAI Website provides detailed authentication transactions logs for Aadhaar authentication performed by the individual resident in last six months & maximum 50 records can be viewed at instance.
Where can a resident check his/her Aadhaar Authentication history?keyboard_arrow_down
Authentication History service is hosted on UIDAI Website at URL https://resident.uidai.gov.in/aadhaar-auth-history OR resiedent may use this service through mAadhaar App
What is the procedure for checking Aadhaar Authentication history on UIDAI websites?keyboard_arrow_down
Resident can check his/her Aadhaar Authentication history from UIDAI Website https://resident.uidai.gov.in/aadhaar-auth-history or through mAadhaar App by using his/her Aadhaar Number/VID & enter security code and follow the metioned procedure.
Note: Registered mobile number is mandatory to avail this service.
What Information resident can get from Aadhaar Authentication history?keyboard_arrow_down
Resident can get the following information in Aadhaar Authentication history against every Authentication done by resident.
1. Auth Modality.
2. Date & Time of Authentication.
3. UIDAI Response code.
4. AUA Name
5. AUA Transaction ID (With Code)
6. Authentication Response (Success/Failure)
7. UIDAI Error code
This facility allows me to view maximum 50 authentication records. How can I check more records?keyboard_arrow_down
Aadhaar number holder can view details of all authentication records performed by any Authentication User Agency (AUA) or by him/her in the last 6 months. However, maximum of 50 records can be viewed at one point of time. If Aadhaar number holder want to check more records then he/she may require to select the date range in calendar & accordingly authentication records can be viewed.
Some of authentication transactions records are showing as failed, what should I do?keyboard_arrow_down
For every failed authentication transaction record, specific error code is assigned. Please check the details of error code number against that failed authentication transaction to know the reason of failure.
If I have not performed some of the transactions listed in the records, what should I do?keyboard_arrow_down
If the listed authentication transaction is not performed by the Aadhaar number holder, resident may contact the respective Authentication User Agency (AUA) for further details.
What is UIDAI Response Code in the authentication records?keyboard_arrow_down
For every authentication transaction performed by an Aadhaar number holder, UIDAI generates a unique code to identify the transactions and sends the same to Authentication User Agency (AUA) along with the response. This Response Code is helpful to uniquely identify the transaction by AUA as well as UIDAI and may be used for any further enquiry from AUA by the Aadhaar number holder.
What is AUA Transaction ID in the authentication records?keyboard_arrow_down
For every authentication transaction performed by an Aadhaar number holder, AUA generates a unique Transaction ID to identify the transaction and sends the same to UIDAI as part of the authentication request. This Transaction ID along with Response Code can be used for any further enquiry from AUA by the Aadhaar number holder.